Salgsvilkår & Personvern

Vilkår, betingelser og angrerett

Eier av denne nettsiden er Hihn 2E Orgnr: 926 959 115 som driver nettbutikken Oriente.no

GENERELT

https://oriente.no eies og drives av Hihn 2E orgnr: 926 959 115. Disse angitte vilkår regulerer kjøpers bruk av varer og tjenester levert av Hihn 2E, heretter kalt selger. Disse vilkårene gjelder for alle salg så lenge ikke annet er skriftlig avtalt mellom partene. Alle kjøp er overordnet regulert av FORBRUKERKJØPSLOVEN og ANGRERETTLOVEN. Vennligst les gjennom vilkårene.

Priser
Alle priser vises inklusive moms og i norske kroner. Vi tar forbehold om trykkfeil, samt at noen varer kan være utsolgt.
Vi forbeholder oss retten til å endre prisene på nettstedet uten varsel.
Prisen som er aktuell når varen bestilles, er den prisen som gjelder, uansett om prisen går opp eller ned senere.

Tilbud
Tilbud gjelder i en gitt tidsperiode og så langt lageret rekker.

Betaling
Betales på forhånd med Vipps , Mastercard, Visa, Klarna eller Paypal.

Vi bruker Klarna som leverandør av vår Checkout. Dette betyr at vi kan overføre persondata i form av kontakt og ordre info til Klarna når du går til kassebildet og checkouten laster for å tillatte Klarna å fullføre ordren. Dataene overføres i henhold med Klarna sin egen privacy policy

ANGRERETT

Du har alltid 14 dagers angrerett ved kjøp på nett, det gjelder også tilbudsvarer. Du står fritt til å velge om du vil ha pengene tilbake eller bytte til annen størrelse/farge. Vi refunderer dessverre ikke beløp eller vare etter angrefristens utløp. Så husk å sende varen innen 14 dager etter at du har motatt varen. Ønskes varen sendes i retur sender du oss en mail og sier at du ønsker å sende varen i retur, vi vil da sende deg et angrerettskjema og en returkode på oppgitt mailadresse vi får av deg. Vennligst skriv faktura/ ordrenummer på angrerettskjemaet. Ønsker du å bytte varen til en annen størrelse eller farge opplyser du også dette i mailen. Vi sender alltid varen fraktfritt til kunden, også om du ønsker å bytte til annen størrelse ( kun i Norge). Om kunden ønsker annen farge må returkostnaden og ny sending dekkes av kunden selv. Ønsker kunden pengene tilbake for varen må kunden dekke retur av varen og kostnader for sending av varen til kunden.

Retur av varer må være fri for lukt og merker, samt ha aller lapper hengende fast. De skal også pakkes pent inn i samme embalasje du fikk varene i. Om det er skade på varen og vi ikke kan selge disse etterpå vil kunden bli trukket dette av tilbakeoppgjør iforhold til omfang. Er det skade eller feil på varen når du fikk den, ønsker vi at du tar bilde av pakken og varen når du mottok den og sende oss bilder på mail innen 5 dager til jeanettehihn02@gmail.com i samme mail som du ønsker angrerettskjema.

Ved skade på varen dekker vi retur kostnaden og sending av ny vare.Men kunden må legge ut for returporto til vi har motatt varen i retur.

UAVHENTEDE PAKKER

For uavhentede pakker som automatisk returneres blir kunde trekt for fraktkostand og servicegebyr. Returfrakt beregnes ut fra vekt og volum pr ordre. Servicegebyr koster 150 kr. For å unngår automatisk retur er det viktig å hente pakken innen fristen (ofte fra 14 dager fra pakken ankom destinasjon). Dersom du var for sent ute med å hente pakken og fremdeles ønsker den, så kontakter du kundeservice på epost: jeanettehihn02@gmail.com Vi sender deretter på nytt.

Reklamasjon – generell informasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel må du som kunde innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen gi oss skriftlig melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at du overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og du har reklamert innen de nevnte fristene, kan du gjøre gjeldende følgende:

  • Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering
  • Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig

Dersom vår retting eller omlevering vil medføre at du i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har du under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for vår regning. Som hovedregel har vi ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du kontakte oss på jeanettehihn02@gmail.com

Undersøkelsesplikt

Når du mottar produktene, bør du så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller om produktene har feil eller mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen, eller dersom den har mangler, skal kjøper melde fra til selger ved reklamasjon

RETURADRESSE:

Oriente.no, C/O Jeanette Hihn, Kirkegata 2E, 3770 Kragerø

Mail: jeanettehihn02@gmail.com

Orgnr: 926 959 115

Tlf: 97664118

Frakt & Betalingsinformasjon

Varer bestillt i nettbutikken sendes fraktfritt. Vi sender varene med Posten Norge eller Helthjem.

Når kunden har utført bestillingen i nettbutikken kan varene betales med vipps, mastercard, visa eller paypal. Vi sender varen iløpet av 1-5 virkedager etter at vi har fått bekreftet betalingen. Kunden kan hele tiden følge med hvor i prosessen varene befinner seg. Når pakken er levert til posten vil vi oppdatere kunden med sporingsnummer.

Undersøkelsesplikt

Når du mottar produktene, bør du så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller om produktene har feil eller mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen, eller dersom den har mangler, skal kjøper melde fra til selger ved reklamasjon.

Transportskade
Hvis pakken er skadd under transporten er det fint om du kontakter oss snarest slik at vi kan ta dette opp med vår transportør.

Ved skade setter vi pris på at kunden tar bilde av dette og sender oss dette på mail så raskt som mulig innen 5 dager. Vi vil erstatte varen om vi har denne igjen på lager så fort vi har motatt den skadede pakken i retur. Kunden blir ikke belastet noe av disse fraktkostnadene. Kunden må legge ut for returkostnaden, men dette tilbakebetales av Oriente.

Reklamasjon
Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer, feil ved leveransen eller angrerett, skal rettes skriftlig gjennom å sende en e-post til jeanettehihn02@gmail.com

Du får da svar fra kundeservice snarest mulig. Ikke send tilbake varer før du har fått beskjed om dette, på denne måten unngår vi misforståelser og/eller unødvendige returkostnader.

Levering
Oriente.no har forsendelser til hele Norge.. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis mellom 1 og 7 virkedager etter registrert innbetaling. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.

Mindre pakker leveres normalt direkte i din postkasse. Dersom postkassen din er full eller pakken er for stor til å få plass, må den hentes på ditt postkontor eller post i butikk. Du vil i så fall få tilsendt henteseddel.

Oriente.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Posten returner etter sitt system uavhentede pakker etter 14 dager.
For pakker som ikke blir hentet forbeholder vi oss retten til å debitere en avgift på 200,- for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.
Dersom du ber Posten om å returnere varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden og kostnaden ved sending av varen til deg , dette trekkes ifra før vi betaler pengene tilbake til kunden.

RETURADRESSE :

Oriente.no, C/O Jeanette Hihn, Kirkegata 2E, 3770 Kragerø

Mailadresse: jeanettehihn02@gmail.com

Orgnr: 926 959 115

Tlf: 97664118