Retningslinjer for refusjon og retur

Eier av denne nettsiden er Hihn 2E Orgnr: 926 959 115 som driver nettbutikk Chill247

GENERELT

 

https://oriente.no eies og drives av Hihn 2E orgnr: 926 959 115. Disse angitte vilkår regulerer kjøpers bruk av varer og tjenester levert av Hihn 2E, heretter kalt selger. Disse vilkårene gjelder for alle salg så lenge ikke annet er skriftlig avtalt mellom partene. Alle kjøp er overordnet regulert av FORBRUKERKJØPSLOVEN og ANGRERETTLOVEN. Vennligst les gjennom vilkårene.

Priser
Alle priser vises inklusive moms og i norske kroner. Vi tar forbehold om trykkfeil, samt at noen varer kan være utsolgt.
Vi forbeholder oss retten til å endre prisene på nettstedet uten varsel.
Prisen som er aktuell når varen bestilles, er den prisen som gjelder, uansett om prisen går opp eller ned senere.

Tilbud
Tilbud gjelder i en gitt tidsperiode og så langt lageret rekker.

Betaling
Betales på forhånd med Vipps , Mastercard, Visa eller Paypal.

ANGRERETT

Du har alltid 14 dagers angrerett ved kjøp på nett, det gjelder også tilbudsvarer. Du står fritt til å velge om du vil ha pengene tilbake eller bytte til annen størrelse/farge. Vi refunderer dessverre ikke beløp eller vare etter angrefristens utløp. Så husk å sende varen innen 14 dager etter at du har motatt varen. Ønskes varen sendes i retur sender du oss en mail og sier at du ønsker å sende varen i retur, vi vil da sende deg et angrerettskjema på oppgitt mailadresse vi får av deg. Vennligst skriv faktura/ ordrenummer på angrerettskjemaet. Ønsker du å bytte varen til en annen størrelse eller farge opplyser du også dette i mailen. Vi sender alltid varen fraktfritt til kunden, men om du ønsker å bytte til annen størrelse eller farge må kunden dekke returkostnaden og sending av ny vare selv. Ønsker kunden pengene tilbake for varen må kunden dekke retur av varen og kostnader for sending av varen til kunden.

Retur av varer må være fri for lukt og merker, samt ha aller lapper hengende fast. De skal også pakkes pent inn i samme embalasje du fikk varene i. Om det er skade på varen og vi ikke kan selge disse etterpå vil kunden bli trukket dette av tilbakeoppgjør iforhold til omfang. Er det skade eller feil på varen når du fikk den, ønsker vi at du tar bilde av pakken og varen når du mottok den og sende oss bilder på mail innen 5 dager til chillishop82@gmail.com i samme mail som du ønsker angrerettskjema.

Ved skade på varen dekker vi retur kostnaden og sending av ny vare.Men kunden må legge ut for returporto til vi har motatt varen i retur.

UAVHENTEDE PAKKER

For uavhentede pakker som automatisk returneres blir kunde trekt for fraktkostand og servicegebyr. Returfrakt beregnes ut fra vekt og volum pr ordre. Servicegebyr koster 150 kr. For å unngår automatisk retur er det viktig å hente pakken innen fristen (ofte fra 14 dager fra pakken ankom destinasjon). Dersom du var for sent ute med å hente pakken og fremdeles ønsker den, så kontakter du kundeservice på epost: chillishop82@gmail.com Vi sender deretter på nytt.

Reklamasjon – generell informasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel må du som kunde innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen gi oss skriftlig melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at du overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og du har reklamert innen de nevnte fristene, kan du gjøre gjeldende følgende:

  • Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering
  • Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig

Dersom vår retting eller omlevering vil medføre at du i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har du under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for vår regning. Som hovedregel har vi ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du kontakte oss på chillishop82@gmail.com

Undersøkelsesplikt

Når du mottar produktene, bør du så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller om produktene har feil eller mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen, eller dersom den har mangler, skal kjøper melde fra til selger ved reklamasjon

RETURADRESSE:

Chill247, C/O Jeanette Hihn, Kirkegata 2E, 3770 Kragerø

Mail: chillishop82@gmail.com

Orgnr: 926 959 115

Tlf: 97664118

 

ANGRERETT

Du har alltid 14 dagers angrerett ved kjøp på nett, det gjelder også tilbudsvarer. Du står fritt til å velge om du vil ha pengene tilbake eller bytte til annen størrelse/farge. Vi refunderer dessverre ikke beløp eller vare etter angrefristens utløp. Så husk å sende varen innen 14 dager etter at du har motatt varen. Ønskes varen sendes i retur sender du oss en mail og sier at du ønsker å sende varen i retur, vi vil da sende deg et angrerettskjema på oppgitt mailadresse vi får av deg. Vennligst skriv faktura/ ordrenummer på angrerettskjemaet. Ønsker du å bytte varen til en annen størrelse eller farge opplyser du også dette i mailen. Vi sender alltid varen fraktfritt til kunden, men om du ønsker å bytte til annen størrelse eller farge må kunden dekke returkostnaden og sending av ny vare selv. Ønsker kunden pengene tilbake for varen må kunden dekke retur av varen og kostnader for sending av varen til kunden.

Retur av varer må være fri for lukt og merker, samt ha aller lapper hengende fast. De skal også pakkes pent inn i samme embalasje du fikk varene i. Om det er skade på varen og vi ikke kan selge disse etterpå vil kunden bli trukket dette av tilbakeoppgjør iforhold til omfang. Er det skade eller feil på varen når du fikk den, ønsker vi at du tar bilde av pakken og varen når du mottok den og sende oss bilder i samme mail som du ønsker angrerettskjema.

Ved skade på varen dekker vi retur kostnaden og sending av ny vare.

RETURADRESSE:

Chill247, C/O Jeanette Hihn, Kirkegata 2E, 3770 Kragerø

Mail: chillishop82@gmail.com

Orgnr: 926 959 115

Tlf: 97664118